רכישת ספר תורה – כל מה שצריך לדעת

אחרי הרבה לבטים וקשיים זכיתם להגיע לשלב בו אתם רוצים לקיים את המצווה הגדולה, לרכוש ספר תורה!
מרגישים מבולבלים? לא מתמצאים?

ברכישה כזאת נדירה ומיוחדת במינה אין לנו מקום לספיקות – חייבים ללכת על בטוח! ולכן כתבנו עבורכם את המאמר הזה שאמור לצייד את בידע מספיק בכדי שחלילה לא נגלה שקנינו חתלתול בשק.

אז איפה מתחילים?

בראש ובראשונה החשוב מכל התהליך זה לדרוש לדעת מיהו הסופר שעומד מאחורי כתיבת הספר, לא להסתפק בכל מיני אמרות כמו “הוא סופר ירא שמים, אני מבטיח לכם, אני מכיר אותו אישית” וכדומה, אלא לבקש לדבר איתו ישירות.

חשוב לדעת שכיום יש מכונים שמסמיכים סופרים ובוחנים את בקיאותם במבחנים בכתב ובעל פה ובהתאם לזאת נותנים להם תעודת סופר. תעודה זאת הינה בעלת תוקף, בדרך כלל לשלוש שנים מיום הבחינה, ובתום השלוש שנים על הסופר להגיע למבחן לחידוש התעודה. המכונים הידועים והאמינים כיום הם של ‘משמרת הסת”ם’ ומכון ‘יד רפאל’ בראשות הרב שלמה מועלם שליט”א.

לכן הקונים צריכים לדרוש בשיחה עם הסופר לראות תעודה בתוקף. בדיוק כמו שלא הייתם רוצים שחשמלאי שלא מוסמך יעשה אצלכם עבודות בבית.

ישנה עדיפות לסופר שהוא נשוי ולא רווק, בעל זקן מלא ולא מגולח, טובל במקווה בכל יום וירא שמיים שמכירים אותו כאחד שקובע עתים לתורה ומקפיד להתפלל 3 תפילות ביום במניין כמו שצריך. (אלו רק עדיפויות והידורים, זה לא אומר שרווק שמסדר את זקנו הוא לא כשר לכתיבת סת”ם)

ומה הלאה?

אז אחרי שמצאנו סופר כלבבנו, צריך לדעת שאחרי הכתיבה הספר עובר תהליך מסוים שעיקרו היא הגהת (בדיקת) אדם והגהת מחשב. עליכם הלקוחות לדרוש לראות את הדו”ח של המחשב שמאשר שלא חסרה חלילה אפילו אות אחת בספר כי אחרת הספר הזה פשוט פסול.
קיצרנו כמה שאפשר כדי שלא להלאות את הקורא, מי שרוצה להעמיק יותר ולהגיע בקיא יותר לרכישת הספר מוזמן לקרוא את המאמר על התהליך כולו.

לסיכום

מהטעמים שציינו במאמר, כדאי לכל מי שרוצה לקנות ספר תורה להגיע למקום אמין ומוכר ועוד יותר טוב שכל התהליך נעשה במקום אחד ולא עובר כל מיני ידיים בדרך.
לכן מומלץ לרכוש כיום ספר תורה ממכון סת”ם מוכר ומוסמך שמוודא שכל התהליך יתבצע על הצד הטוב ביותר ובכשרות הגבוהה ביותר

מחפשים עזרה?

הצוות המקצועי שלנו ישמח לספק תמיכה לכל צורך שלך בהקדם האפשרי

התחלת שיחה
שלום! כיצד אנחנו יכולים לעזור לכם?
דילוג לתוכן