איך בוחרים עיצוב לחנוכייה?

עיצוב החנוכייה

עיצוב החנוכייה נראה במבט ראשון מאוד חיצוני ותלוי בטעם האישי – אוהבי הקלאסיקה יבחרו בחנוכייה מוכספת, וחובבי המודרני ילכו על חומרים כמו קריסטל. אם מדובר במתנה נסו לחשוב על הטעם והסגנון של המקבל, כמובן. איך הסלון שלו נראה? באיזה סגנון הוא מתלבש? כך תוכלו לבחור את החומר והסגנון ממנו עשויה החנוכייה.

אבל מעבר לשיקולים האלה, כדאי לדעת שקיים פרמטר נוסף, בעל משמעות גדולה ממה שאנו נוטים לחשוב: צורת הקנים של החנוכייה – האם לבחור קנים מעוגלים כמו במטבע של עשר אגורות, או ישרים אלכסוניים כמו בחנוכיית חב”ד? כדי לענות על תשובה זו נצטרך לספר לכם סיפור קטן. 

איך הכל התחיל?

ההיסטוריה חוזרת, ותמיד היו את האויבים שלא רק הרגו אלא רצו להשפיל אותנו. אחרי חורבן בית המקדש, טיטוס רוצח ההמונים החליט להקים ברומא את שער טיטוס – ולחרוט בו איור של היהודיים המובלים לשבי ביחד עם כלי המקדש והמנורה שבזזו מירושלים. לצד האיור מופיע כתב גנאי שתרגומו ‘היהודים שבויים’!

במשך שנים הכריחו הרומאים את היהודים השבויים לצפות במיצג ההשפלה הזה, המתעד את ניצחונם. הצייר הרומאי בחר לאייר את המנורה בצורה מעוגלת, אך האמת שמנורת המקדש המקורית הייתה עם קנים ישרים אלכסוניים, כפי שכותב הרמב”ם בפירוש.

לכן, אומר הרבי מליובאוויטש, כשאנו מעתיקים את צורת המנורה המעוגלת משער טיטוס, אנו נותנים יד להשפלה של עם ישראל, ובעצם מתעלמים מהצורה המקורית והמסורתית של מנורת המקדש – הישרה והאלכסונית.

ולפני שתשאלו איך הצורה המעוגלת חדרה כה עמוק לתוכנו, עד למטבע שלנו ועד למקומות רשמיים ולגני הילדים – נאמר שאכן הרבי מליובאוויטש הוא הראשון שחשף את הטעות ועודד לחזור לצורתה המקורית והאותנטית של החנוכייה, כדוגמת המנורה בבית המקדש.

לסיכום...

כדי לבחור את החנוכיה המושלמת קודם כל מומלץ ללכת על קנים אלכסוניים או ישרים, כל זאת בנוסף לשיקולי תקציב וסגנון שלכם או של מקבל המתנה. ונסיים בברכה שנזכה לחגוג את חנוכה הקרוב עם מנורת המקדש המקורית, בבית המקדש השלישי בקרוב ממש.

מחפשים עזרה?

הצוות המקצועי שלנו ישמח לספק תמיכה לכל צורך שלך בהקדם האפשרי

התחלת שיחה
שלום! כיצד אנחנו יכולים לעזור לכם?
דילוג לתוכן