הכנסת ספר תורה לעילוי נשמת

מצווה גדולה ויקרה היא הכנסת ספר תורה לעילוי נשמת הנפטר/הנפטרת

כאשר מכניסים ספר תורה לבית הכנסת ומגיע שלב קריאת התורה, מוצאים את הספר תורה מההיכל וקוראים בספר התורה שנכתב לעילוי נשמת זו ממש זאת זכות הרבים עבור הנשמה, זכרונה לברכה, ובכך היא עולה ומתעלה ומקבלת נחת רוח בשמיים עבור מצוות זכות הרבים בקריאת ספר התורה.

כיום לא מעט אנשים רוכשים ספר תורה לעילוי נשמת נפטרים ולא בודקים האם הבית כנסת זקוק לספר תורה.

חשוב להבין, שמצוות ההכנסה של ספר התורה היא מצוות זכות הרבים, והיא חלה כאשר מוצאים את ספר התורה מההיכל וקוראים בו כמו לדוגמא בימי שני, חמישי, שבתות ומועדים ולאו דווקא עצם ההכנסה עצמה.

לכן לפני שאתם מחליטים להכניס ספר תורה לעילוי נשמת נפטר/ת חשוב שתבדקו האם בית הכנסת אכן זקוק לספר תורה ושבאמת יקראו בספר תורה שרכשתם.

ניתן להקדיש את כתיבת ספר תורה לעילוי נשמת יקירכם ולבקש מהסופר שיזכיר בתחילת הכתיבה בפיו את שמות הנפטרים.

כדאי לקרוא קטע מתוך אחד ממכתביו של האדמו”ר הקדוש מליובאוויטש – הרב רבי יוסף יצחק זצ”ל שכתב לאחד ממכריו אודות הכנסת ספר תורה:

“במענה על מכתב ידידי אודות קנין הספר תורה, ואשר בעזר ה’ יתברך הוא מתעתד בקרב הימים לעשות הסיום ולהכניסה לבית הכנסת, הנני בזה לברכו בברכת מזל טוב על קיום מצוות עשה של ‘וכתב לו’ כמבואר בשולחן ערוך וכמפורט בכמה ספרי דרוש וביותר בספרי גאוני גדולי הספרדים נשמתם עדן במעלת קיום מצווה זו, ומפארים ומעריצים ומקדישים כל פועל של כבוד והידור דהידור של כבוד שעושים בשעת התחלת כתיבת ספר תורה ובשעת סיומה ובעת הכנסתה לבית הכנסת ברוב עם ופרסום גדול בחופה ובנרות דולקים בנגינות ובכלי שיר ומלובשים בגדי יום טוב ובשמחה גלויה בריקודים ובאמירת פזמונים, ולהדר לזכות את כל החי בישראל איש ואשה וביותר את הילדים לנשק את מעיל הספר תורה בזמן שנושאים את הספר תורה לבית הכנסת והיא סגולה לרפואה ואריכות ימים.

ויש שהיו מביאים ילדיהם המוטלים עוד בעריסה אל מקום אשר דרך שם היו נושאים את הספר תורה למען אשר יזכו לשום את מעיל הספר תורה על פני הילד.

ויש שהיו משתדלים אשר בשעת תפירת המעילים והחגורות לספר תורה לקחת סחורה יותר מכפי הדרוש, וקודם התפירה היו חותכים חתיכות קטנות מהסחורה שהיתה יתרה על הדרוש למעיל וחגורה – ואין על זה שום קדושה מתשמישי קדושה רק הידור וכבוד תשמישי קדושה – ובעת שהיה אחד הילדים נושק את הספר תורה היו ההורים קונים חתיכה קטנה מהסחורה הנ”ל לשם שמירה להילד באמונה טהורה בסגולה הטמונה וצפונה בהידור מצוה”

(אגרות קודש, אדמו”ר מהוריי”ץ – חלק ו’ עמוד ע”ג)

לסיכום:

תבררו שבית הכנסת אכן צריך ספר תורה או שתוכלו לערוך הסכם מול גבאי בית הכנסת שבו יקבע מתי יקראו בספר התורה.
בקשו מהסופר שיכתוב את ספר התורה לעילוי נשמת הנפטר/ת.
כיום מקובל לומר את שם המנוח/ה ושם האם

ניתן להוסיף הקדשות על תיק ספר תורה וכמו כן גם על מעילים לספר תורה

תיקים לספר תורה

מחפשים עזרה?

הצוות המקצועי שלנו ישמח לספק תמיכה לכל צורך שלך בהקדם האפשרי

לכל מבקרי האתר היקרים והחשובים

יצאנו לחופשת חג הפסח על מנת לחזור עם כוחות מחודשים לעמוד לשירותכם בכל עת.

החל מיום ב’ 22.4.2024 י”ד ניסן תשפ”ד
ועד יום ג’ 30.4.2024 כ”ב ניסן
לא נוכל לתת שירות

למקרים דחופים במיוחד חייגו:

התחלת שיחה
שלום! כיצד אנחנו יכולים לעזור לכם?
דילוג לתוכן