לפני הדלקת נרות החנוכייה קודם מברכים:
🕯️ בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה, אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר (שֶׁל) חֲנֻכָּה.
🕯️ בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה, אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁעָשָׂה נִסִּים לַאֲבוֹתֵינוּ בַּיָּמִים הָהֵם בַּזְּמַן הַזֶּה.
🕯️ בערב הראשון בלבד מוסיפים את ברכת ׳שהחיינו׳: (בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה, אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה.)
אז מה אפשר להדליק בזמן שמברכים?
✨ בזמן שמברכים על הנרות ניתן להדליק ביד את מקור ה״אש״ שממנו בעצם אנחנו מדליקים את נרות החנוכייה, (נר, מצית, גפרור וכו..) ורק לאחר סיום הברכות אנו מדליקים את החנוכייה.
לאחר שסיימנו להדליק את נרות החנוכייה שלנו מזמרים בשמחה:
🕯️ הַנֵּרוֹת הַלָּלוּ אָנוּ מַדְלִיקִין עַל הַנִּסִּים וְעַל הַנִּפְלָאוֹת וְעַל הַתְּשׁוּעוֹת וְעַל הַמִּלְחָמוֹת. שֶׁעָשִׂיתָ לַאֲבוֹתֵינוּ בַּיָּמִים הָהֵם בַּזְּמַן הַזֶּה. עַל יְדֵי כֹּהֲנֶיךָ הַקְּדוֹשִׁים. וְכָל מִצְוַת שְׁמוֹנַת יְמֵי חֲנֻכָּה. הַנֵּרוֹת הַלָּלוּ קֹדֶשׁ הֵם. וְאֵין לָנוּ רְשׁוּת לְהִשְׁתַּמֵּשׁ בָּהֶם. אֶלָּא לִרְאוֹתָם בִּלְבָד. כְּדֵי לְהוֹדוֹת וּלְהַלֵּל לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל עַל נִסֶּיךָ וְעַל נִפְלְאוֹתֶיךָ וְעַל יְשׁוּעָתֶךָ.
הלכה מעניינת לאחר ההדלקה:
💖 נהוג שנשים ימנעו ולא יעשו כל מלאכה במשך חצי שעה (30 דקות) לאחר הדלקת נרות החנוכה, לדוגמא כביסות, תפירה וכו…








